söndag 30 juni 2013

Vad jag sysslat med just nu

         Eftersom jag är aningen sugen på att måla något men inte riktigt kommer till skott så får det bli något med texter. Jag har t.o.m färdig klippt lagom stora akvarellpapper men nej jag får inte den början som måste komma av sig själv om det alls skall bli till något.
      Tänk om denna text skulle stå för vad den säger, ja då skulle vi kanske bara få vifta med ett trollspö och så var bordet dukat. Vilken kvinna skulle inte önska det. Aningen klokare att ta saken i egna händer och plocka dit något ätbart och föra brickan till bordet, då är ju bordet således dukat.

     Här har jag testat med lite decopage men jag är ingen hängiven pysslare med den tekniken.
      Den här texten står nog för vad den säger för visst är det tanken som gör det mesta.
       Återigen decopage. En svarvad träskål från loppis som jag först målat vit. Tyckte faktiskt den blev lite trevligare med rosen ovanpå.

     På min motionsrunda i dag var det vått och duggregn men alldeles lungt och fuktigt varmt. Kanske aningen udda men jag gillar den tropiska värmen, helst med sol men nu håller den sig borta.
    Ha en skön vecka. Vi ses.

2 kommentarer:

Rantamor sa...

Men jösses va duktig du är på att texta och måla...
Här fortsätter vi att njuta fjällen och försöka att hålla knott å svien på avstånd.

Idag har vi haft kanonväder och badat i Borgasjön , ungefär som att vinterbada 10-12 gradigt vatten, som att få en hjärnblödning sa Rantafar.
Men vi blev rena och doftar gott i bobilen ikväll, ska foliegrilla röding ikväll och det kommer att smaka mumsfilibabba...

Tjingelingen från Rantamor å far i fjällen...

Steekjes en Stygn sa...

Så duktig du är. Brickan blev så bra och burken blev roligare med en ros på. Har aldrig gjort något med decoupage. Skulle kanske göra det för det ser så trevlig ut.
Idag skiner solen. Så glad man blir. Sk njuta av den hela dagen och jobba lite i trädgården.
Ha en fin dag
Anje