torsdag 13 februari 2014

Inför vändagen.

    Inför vändagen köps eller tillverkas blommor, hjärtan kort eller andra små presenter  för att komma ihåg sina vänner.
   Det är ju en god tanke  men själv så föredrar jag vanligen att någon gång överraska någon vän bara så där plötsligt.  Känns liksom om det var större tanke bakom då än det här köpandet just en viss dag.
   
         Jo visst, när jag målat dessa ljus så har jag nog haft vändagen i åtanke så jag ratar den verkligen inte. Dessutom har jag märkt att en del letar något trevligt vid Hantverkarboden just inför denna dag till någon vän.
 
           Att få ett kort när man inte väntat sig är ju väldigt trevligt oberoende om det är vändagen eller ej.
      Likaså blommor, de är ju aldrig fel i vilket sammanhang man än sätter in dom.

      Hjärtan de hör ju liksom alldeles ihop med vändagen. Väldigt enkelt att komponera och sy ett hjärta till en vän. Tror att sådant tas emot med glädje att någon offrar tid på att göra eller pynta något vackert till mottagaren, således känns ju tanken bakom på riktigt. Kan hända att jag här utgår från mig själv för jag har ju dille på allt handgjort men kan knappast  veta vad alla andra gillar, bara vad jag tror.

     Ett virkat pannband verkar också passa bra att överraska en vän med. Det gjorde jag nämligen för en vecka sen och mottagaren verkade uppriktigt glad så även jag kände mig nöjd.

    Det var just detta jag egentligen ville komma till att vi kanske borde komma ihåg vänner på ett enkelt sätt som ger glädje både för givaren och mottagare. Det gör det även på vändagen också bara man inte låter det bli en vana som övergår till ett måste.
 
    Kl är nästan mitt i natten och det återstår bara för min del att krypa till kojs så jag säger hej svejs till er alla och så ses vi igen om någon dag. Ha det så gott.
 
 



6 kommentarer:

Eva sa...

Det var mycket fint i din blogg.

Vform sa...

Jättefina ljus o annat du gjort!
Trevlig VÄNDAG till Dig från mig :)

Stubbetufsa sa...

Fine lys! Men jeg er så glad i hjerter, så jeg likte hjertene dine aller best!

Lilla Källängen sa...

Men så fina saker du gjort och ljusen är väldigt vackert målade! Hjärtan är ju något som jag också tycker om..har många här hemma :)
Tyckte du hade en väldigt bra idé, i ett tidigare inlägg, att piffa till ljusen genom att använda rosa stearin, jättesnyggt och smart!
Ha ett fint veckoslut
Kram Anneli

Solglittret sa...

Tycker dina ljus är underbart vackra...vet inte om jag skulle våga elda upp dem...hiih..

Önskar dig en fin fortsättning på vändagen/allahjärtans♥ dag och önskar en trevlig helg
~Varm kram från Lollo~

Evas Pyssel sa...

Oj så läckra ljus . . .och hjärtan . . . och.. . . . ., vad flitig du har varit och så snyggt.
Ha en skön och mysig helg önskar Eva