fredag 16 januari 2015

Rudolf


   Visst heter han här Rudolf med röda mulen? Var tror ni jag varit och rotat nu igen?
   Jo det kan jag berätta att det är bland syster yngres alla arbeten. Just nu är mössor o tröjor på gång till de små gossarna som ligger henne varmt om hjärtat. Visst är det trevligt att få göra roliga kläder till barnbarnen och jag kan tänka mig att de välkomnas.
   Tröjan i samma färg bär en uggla på magen, den har ännu inte lyckats få några ögon men de är på kommande. Frågade faktiskt inte ens vad tröjan var gjord av för garn trots att jag tyckte att det garnet var så perfekt grovlek till tröja. Sådant borde ju gärna informeras om också när man visar några trevliga arbeten.

    I kväll hade vi månadsträff vid Hantverkarboden och denna första gång var det stickcafé med planering för kommande träffar. Eftersom pratmusklerna brukar bli väl motionerade på våra träffar så hade de allra flesta något enkelt att sticka, således var det flera par sockor på gång.

   Önskar er alla en riktigt skön helg. Vi ses.

   

3 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så härliga handarbeten.
Tröjan är helt fantastisk och kommer säkert
att bli favorit plagg.

Steekjes en Stygn sa...

Så duktiga ni är ,ni systrar. Roligt att ni alla tycker om handarbete. Har tyvärr ingen syster men tre bröder.
Ha en fin söndag
Anje

Anonym sa...

Så trevligt att se dina verk!