fredag 30 januari 2015

Vetedynan så användbar

     Vetedynan så användbar till en och annan krämpa. Bra mycket bättre än att använda värktabletter.
   

 För några år sen gjorde jag ett litet antal av dem och nu återupptog jag detta eftersom jag fått förfrågan om vi har några vid hantverkarboden så det har vi nu.
  Den här gången gjorde jag två olika storlekar därför att jag kommit underfund med att en liten passar bra att värma när t.ex. barn har ont i magen osv. Själv ligger jag också på en liten en stund varje kväll när jag går till sängs för att få ryggen mera avslappnad.
    Den värms i mikrougnen eller om man behöver kyla så fryser man den en liten stund i frysen, således mycket användbar.

    Jag har många gånger tänkt hur viktig denna dyna är för mig, ja jag vet faktiskt inte hur jag skulle klara mig utan den, antagligen blev det mera värkmedicin som jag avskyr.
   Att göra dem själv är ju rätt enkelt också men man bör nog sortera vetet  och dessutom köra det flera gånger i mikron för att få det torrare. Det finns en hel del fukt i vetekornen trots att de känns rätt torra.

    Tack alla för era besök och alla snälla kommentarer jag får. Väldigt roligt att så många tittar in. Önskar er alla en skön och avslappnad helg. Ha det gott.

 

6 kommentarer:

Unknown sa...

beautiful:)))

Evas Pyssel sa...

Håller med !! Det här är verkigen en superfiffig uppfinning. Jag har ris i mina kuddar. Det funkar bra det med. De har verkligen kommit till användning i många sammanhang.
Ha en skön helg. Kram Eva

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fina vetekuddar. Jag använder min vattenvärmeflaska
den har också hjälpt mot många krämpor.
ha en underbar och kreativ helg.

Steekjes en Stygn sa...

Vad fin den blev. Skönt att ha en till hands när det behövs.
Ha en fin söndag.
Anje

Lyckoslanten sa...

Ja, vetedynor är bra! Jag har sytt ett antal och även med barn. Vete är litet svårt att få tag på tycker jag. Ska komma ihåg att använda mina oftare! ♥︎

Janne i Fagerlia sa...

Dette er vel noe alle kunne behøve fra tid til annen. Sikkert deilig for verkende muskler.