söndag 10 maj 2015

Denna helg


    Rosen hör morsdagen till, så även här hos oss men nu börjar den dagen lida mot sitt slut och allt det vanliga igen tar över.
                                                   Därav försöker jag nu få till ett inlägg.

    I går blev det en tur till sommarstugan för städning. Eftersom mannen och jag hjälps åt till dess att allt är klart så brukar det bli ordning och reda där inom en dag. Skulle faktiskt bra mycket hellre ha vandrat runt, runt med kameran i handen men det var bara att ta tjuren vid hornen och sätta i gång.

     Väldigt väldigt skönt att komma dit nästa gång när det är städat och snyggt. Sällan brukar det vara någon riktig ordning där sedan men lite puts och ans på våren känns helt rätt.
                                              Inte särskilt vackert väder men det gick an.


                                                Liljekonvaljerna är på god väg upp och

  rödfibblan hade en och annan knopp på kommande.

        Väl hemkommen igen måste jag bara ta en bild på vår ljusgröna häck med kvastspireor. Den är så himla vackert grön nu när den är rätt ny, den blev nämligen avsågad förra sommaren.

        I rabatten finns visst en och annan vårblomma men oansad och rätt skräpig ännu är rabatten ingen fröjd annars.


        Jag tänker nu avsluta kvällen med att låta virkpinnen gå en stund så jag säger hej svejs till er alla och ha det så gott. Vi ses.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Så otroligt vårlikt och fint och jag blir alldeles svag när jag ser alla liljekonvaljblad......det är så fint med blommorna sedan!
Tänk att ni bor så fint på lantstället med vatten intill - lycka!
Agneta kram

Rantamor sa...

Tycker allt att din trädgård är vacker, det ska ju inte se för ansat ut då tycker jag den är förstörd.
Så kul att snart sommarstugetiden börjar för er, vi få väl flytta ut i bobilen vi.
Har ju lite bobilsfeber här...usch måste ta en alvedon å lägga mig.

Tjingelingen från Rantamor.

Evas Pyssel sa...

Håller med, det är lika bra att ta "tjuren vid hornen" och städa av och få det gjort. Sen kan man njuta. Det ser jättemysigt ut vid er stuga. Och dina rabattblommor är ljuvliga. Jag har också sett att liljekonvaljerna är på G. Bra då blir de klara till Mors dag och kanske innan.
Kram Eva

Lyckoslanten sa...

Hej! Tror bestämt att ni har våren längre kommen än här! Men nu grönskar det med fart och kanske speciellt efter gårdagens regn. Fint från sommarstugan! ♥︎

Vform sa...

Härligt att ha det nystädat till nästa gång :)
Fint i trädgården har du det också!
Vill som inte tiden riktigt räcka till här :/
Må så gott ... o sommarn närmar sig ;)