måndag 16 maj 2016

Min stolthet just nu

 Till min glädje slår bara fler och fler blommor ut på mina fina,fina orkidé. Nu är det tolv blommor som bjuder på sin charm  och jag vet att det kunde vara många fler men eftersom  den här är av den större sorten och blommar tredje året i rad så är jag riktigt glad för den. Just de storblommiga lär ju vara svårare att återigen få i blom, därav min glädje.
    Dessutom väntar fler knoppar på att få slå ut men det återstår att se om de orkar fortsätta.

    Rätt skojiga är blommen när man betraktar dem ordentligt. Visst ser ni tigerhuvudet där i mitten? Det är ju nästan rörande vackert.
    Ha det gott, vis ses.

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jättefin.Du har gröna fingrar. Jag har svårt att få mina att blomma om.
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Vilken fantastisk blomma!
Har aldrig sett på maken tidigare.
Gröna fingrar är precis vad du har .

Ha det gott!
kram

Evas Pyssel sa...

Vilken supervacker orkide´. Och så kul med tigerhuvudet där inne. Naturen överraskar ofta om man bara ger sig tid att betrakta.
Ha det fint. Kram Eva