måndag 2 maj 2016

En tripp till sommarstugan

    Tog en tripp till sommarstugan i lördags och satt då vid bryggan och lekte med kameran.
                                              Hoppas ni ser skillnaderna i dessa bilder.

    Min lilla, lilla kamera går faktiskt att mixtra en del med. Rätt skoj om man råkar ha tålamod.

     På första maj blev det en utfärd till Vörå gravgård. Vindstilla och solen sken, så brukar det inte vara när man planterar inför morsdagen. Hoppas bara att blommorna nu hålls vid liv till dess men tanken bakom brukar ju vara det viktigaste.
     På väg hem fick jag se massor av dessa solar vid en dikesren. Jag var inte sen att stanna bilen och ta mig en närmare titt. Där jag bor  är jag ju inte precis bortskämd med att få se tussilago om våren.

    På hantverksfronten är det helt dött för mig nu. Gjorde en liten hög med Tro Hopp o Kärlek i tygtryck för ett tag sen och då tänkte jag att om jag har detta gjort så då får jag göra dem klara undan för undan inför sommarsäsongen. Jag har faktiskt inte gjort ett dyft åt dem ännu men en småpysslare som jag behöver ju faktiskt inte ha piskan på så det blir som det blir.
    I dag var det första dagen barnbarnen var här när deras mamma börjat jobba igen. Tre dagar varje vecka i maj och halva juni. Mannen är rätt bra på att leka han med så dagen blev helt förträfflig. Lilleman 1år 4mån gick med farfar runtom motorcyckeln i en o halv timme. Månne motorintresset ger sig till känna redan.
    Säger hej svejs till er alla och hoppas ni kikar in igen trots att inläggen numera är rätt sporadiska här. Ha det gott.

3 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Utrolig hva man kan få til med kameraet om man tar seg tid til å studere hvordan det kan brukes. Dessverre er jeg ikke like flink som deg.

Nette Cecilia sa...

Kul med dom olika bilderna .Tänk att förstå tjusningen med att gå runt en motooorcyckel .Kramen Nette

Snäckskalsdalen. sa...

Låter härligt avslappnat och skönt och den där Lilleman blir nog en riktig motorcyklist när det börjas så tidigt. Så ni har inga tussilago hos er! Inte många här heller ska jag säga. Vackert med vattnet vid ert lantställe och roligt att mixtra med färgerna!
Agneta kram