onsdag 14 oktober 2020

En av alla promenader

      För att få lite variation i promenader o utevistelse så här års så söker vi oss ibland en bit bort.

    Eftersom vi har många småvägar här runt om så blir det vanligen att jag vandrar här eller där. Ibland behövs ju lite variation ändå så denna gång åkte vi bara en bit bort och stannade vid Vilttorpet o simstranden. 

     Så vackert där med de små "sjöarna". Passar att vandra längs skogsvägarna eller i skogen och runt vattnet.

                      En del små blickfång kan man ju finna lite här och där om man har ögonen med sig

                                              Vackra svampar finns ännu men knappast ätliga. 


     Man måste ju inte gå snabbt alla gånger så att svetten lackar, nej i min ålder får man nog gå i den takt man har lust om än jag nog vanligen försöker få upp pulsen lite. Ibland behöver man så sakteliga spana in allt det vackra det finns ju även så många små blickfång som man missar om man inte stannar upp ibland.

     I skogen så här års pockar ju alla lavar, mossar o svampar på uppmärksamhet tror jag eftersom de bjuder mig på sådan njutning att få beundra
     Denna dag nästan spegellungt på simstranden. Vi satt där en god stund, bara njöt och inga älgflugor störde. En bra dag.

      I morgon blir även en fin dag om vädermakterna håller vad de lovat.
                               Allt gott till er. Vi ses.


2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

En promenad helt i mitt tycke!
Hösten är fin, utan minsta tvekan!
Ha det fint du med!

Bibbis blandning sa...

Så fantastisk naturen är ändå. Det är otroligt mycket att se och upptäcka om man bara gör som du, ger sig tid.
Den sista bilden är trolsk och jag nästan väntar på att se älvor dansa.
Tack för att du delar med dig att ditt paradis till oss andra.