torsdag 1 oktober 2020

Tro Hopp o Kärlek bland allt annat

        Inte mycket till hantverkande har det blivit för mig denna sommar men jag kan inte heller säga att allt strandat helt. Nej jag har inga planer på att lägga av så länge mina tankar och händer kan trolla fram något.                                                                                                                                                                     Nu är ju inte mina Tro Hopp och Kärlek alster något nytt precis, dem gör jag några lite då och då.

                                       

     Fick faktiskt lite bråttom att göra de halvfärdiga dynvaren klara då någon frågat efter dem vid Hantverkarboden. I samma veva blev också några handdukar tryckta. Nu hann jag dock inte föra dit dem för helt plötsligt så stängdes Hantverkarboden på obestämd tid p.g.a. coronan som tagit fart.

     Detta är ju helt förståeligt så inget ont om detta, även vi får ju hålla oss lugna i allt detta som pågår just nu. Jag gör ju ändå bara lite av varje för att det är roligt men jag vet att inför julen så brukar en och annan gilla att sända till släkt o vänner. Ifall någon önskar detta inför den kommande julen så kan ni ta kontakt per e-mail. Den som känner mig kan även ta kontakt per telefon.

     En hel del andra trevliga sysslor blandas också med alla måsten som vi drar på oss. De positiva är ju sådant då vi fick ha denna goa gosse i förrgår och i dag hade vi två andra goa gossar en stund, det är givande det.
    Plockade även in i dag den allra sista sommarbuketten. Man vet ju aldrig hur det fortsätter med det varma vädret så bäst att njuta av dem innan frosten tar sitt.
                              Tog även till vara ringblomsfrön ifall jag även nästa år vill så dem.

   Ännu blommar även en surfinia så här fint. Alla fuksior och pelargoner har fått gå in för vintervila men surfinian får blomma tills den fryser, vet faktiskt inte om den går att övervintra.

    De sämre sysselsättningarna måste jag bara ta itu med snart, ni vet det där som alla har att tvätta fönster och städa huset. Är så less på detta men om man inte trivs när det blir ofräscht så är man ju vara tvungen att ta itu med något. Hoppas jag fått till början på ordning o reda nästa gång vi ses här.
                     Ha det så gott alla ni som kikar in.




Inga kommentarer: