fredag 12 augusti 2022

Dagar med barnbarn

      Som rubriken säger så har de senaste dagarna avnjutits med barnbarn på husbils semester så här före skolstart. Det var tvåans tur att komma med i år men snäll som hon var fick gosse ett komma med.

     Det behöver inte bli långt borta för att ha lite trevligt så vi satsade de dagarna vid Kalajärvi camping som är nära Seinäjoki.

   Rätt val tyckte vi det blev eftersom där var både vackert uppbyggt och en hel del för barnen att syssla med. Vi träffade en man som berättade att denna sjö var egentligen "konstgjord". Det hade funnits två små sjöar från början och sen hade de muddrats ihop så där var vallar runt hela sjön. Visst hade jag aningar om något sådant men svårt ändå att tänka sig.

      Flera små broar som ledde stigar till små holmar. Så vackert. Inte konstigt att vi blev glatt överraskade.

     Lekparken som passade för alla åldrar drog fram lekglädjen även i mig "70+" så även jag älskade linbanan. Eftersom det är augusti och de flesta är i jobb så var det ju ingen kö som väntade så bara för alla att ta för sig.

      Sen var det ju denna tjej som helst skulle stå på huvudet i vattnet hela dagarna om ingen begärde henne komma upp så ingen sysslolöshet här inte.

     Vackra blommor i krukor och välskött camping. Tycker själv att det väljer lite vart det passar att åka med barn så jag ger ett stort plus till Kalajärvi camping.

      På hemvägen vek vi in till Ideapark men det blev inte långvarigt. Vi hamnade bl.a. i en djuraffär så vi kika på en kameleont som de tyckte borde nog förevigas på ett foto och visst var denna lite speciell.

     Nu är vi hemma igen och en hel del väntar på att bli gjort för nästa fredag-lördag är det Juthbackamarknaden och då är vi med. Ska bli så skoj efter dessa två pandemi år att åter få träffa folk. Återstår att se om det blir som förr eller om allt strandat med pandemin. 
           Ha det gott. Vi ses.


2 kommentarer:

Evy sa...

Så trevligt att du besöker min blogg, jag är in på din ofta men kommenterar sällan. Härligt med barnbarn, mitt bor 130 mil söderut så jag får längta och längta.

Evas Pyssel sa...

Så jätteroligt att åka på utflykt med barnbarnen. Eller delta i deras aktiviteter. Det gillar vi också. men nu har det ju varit som det varit, och våra barnbarn börjar bli stora och då blir det mest kompisliv för dem. Sommartid har vi en del födelsedagar och i år är det ju extra roligt att träffas hela familjen i olika generationer.
Nu ser jag också fram emot marknader med hantverk m.m. det är ju så roligt.
Ha det gott önskar dig Eva