måndag 8 augusti 2022

Tovat grytunderlägg

     Tovade detta grytunderlägg för många år sen. Letade för några dagar sen efter en bild på annat jag tovat men råkade få syn på detta. Hela underlägget är nåltovat och tydligen klarar ullen att få heta kastruller på sig för detta var med i många år men är nu slängt.

      Riktigt roligt den tiden att tova de egen påhittade mönstren så det rekommenderar jag varmt. Ännu finns lite ull kvar i mina gömmor så vem vet vad det kunde bli. Annars tycker jag mig ha strandat bara på virkning och stickning just nu och det är faktiskt inte lika roligt att bara hänga händerna på detta 

     Svårare att hinna få någon idé att ploppa upp i huvudet under sommaren när så mycket annat roligt finns att göra.  Stickat och virkat har jag ju delvis gjort i hela livet så det går liksom av sig själv.

    Barnvagnsmobiler och skallror är annars ett perfekt sommarprojekt att sätta händerna i då och då. Vanligen färggranna garner, smått att ta med och kräver inte långa virktider men däremot värre att brodera, festa ändar och dyligt. Vågar nästan påstå att slutjobbet tar längre tid än själva virkningen.

    Har mest sysslat med att plocka och rensa blåbär och hallon den senaste veckan. Nu börjar det räcka med detta men i dag blev första saftmajan kokad. De röda och vita vinbären är mogna men de svarta och gröna behöver ännu några dagar.  Nu lovas det ju gott värme så önskar er alla en skön vecka. Om ni vill så ses vi här igen en annan dag. Hej svejs!

 

Inga kommentarer: