söndag 11 december 2022

Senaste dagarna

         Senaste veckan sniglade sig dagarna fram här i sakta mak. Som jag tidigare antytt så tog flunsan oss regelt och då var det bara att göra dagarna så enkelt som möjligt. Nu går det åtminstone åt rätt håll.

     Ibland måste jag bara ut en sväng för att andas frisk luft och njuta av den härliga snön som lagt sig.

     Den första snön är ju alltid så ljuvlig men innan vintern är förbi är åtminstone jag alldeles trött på den och bara längtar till sommaren.

       Ljuvliga bilder får man åtminstone. Drar mig till minnes ena gången vi var i Thailand så gick jag en omkrok när jag skulle till stranden. Jag kom förbi några hus där Thailändare bodde. Några kvinnor var ute här och var och pysslade om sina blommor. En snilleblixt slog mig att visa bilder härifrån där hela vårt hus var nästan insnöat så jag gick till den ena kvinnan och visade ett par bilder. Hon blev alldeles faschinerad och ropade på de andra att komma och titta. Jag knagglade fram på engelska att när vi reste var det 28- och när vi landade i Bankok så var det 28+. Kvinnorna blev så intresserade att jag fick visa fler bilder och konstigt nog förstod vi varann trots att jag är helt svag på engelska. Tror det var lättare för att de också var lika svaga på engelska så de pratade långsamt. Ett pyttelitet trevligt minne så här mitt i vintern.

     Kan tycka att det varit en helt dö senaste vecka här men något par lovikka har åtminstone tillkommit. Nu hoppas jag bara på att det blir andra bullar av kommande vecka. Lite lite bak väntar på mig men det är minimalt nuförtiden. Därav har jag dock infört att baka julkransar med bulladeg och de skall innehålla mandelmassa. De blir så himla goda med lite mandelmassa i att mannen önskade dem fler  gånger men det man äter ofta blir med tiden inte lika gott så detta för stanna vid julen. Det allra godaste bakverk vi har vid julen numera tycker jag själv. 
       Mulet och kulet som vanligt så här års men livet känns alltid lite bättre bara man drar iväg ut en stund. Ha det gott alla ni som kikar in. Ni vet alla besökare är guld värt för en bloggare så tusen tack till var och en att ni tittar in då och då. Vi ses.

Inga kommentarer: