torsdag 15 december 2022

Sista vantarna för i år

      Nu tror jag det får vara nog med att sticka vantar för i år i fall att jag kan stå emot. Fyllde på den lilla högen vid hantverkarboden i dag så nu skall jag hitta på annat tänker jag. Nog så givande vad man än skapar, bara tanken att det känns roligt är mycket värd.

     I kväll förknippade vi vårt mathandlande med en snabb tur till den lilla marknaden vid Rosenlunds i Jakobstad. Det första vi såg var denna vackra vy med äppelträden fullproppade med små lampor vid Aspegrens trädgård.
     Denna lilla marknad borde folk veta mera om. Det är det mysigaste ställe jag vet vid Rosenlunds prästgård. Där finns en röd pytteliten stuga och dessutom ett gammalt stenfähus. Har själv varit där några gånger och jag stortrivdes. Om snön hunnit komma är det riktigt juligt där. I år var det så vackert med alls snö och lampor.
      Dessutom träffar jag många bekanta från att jag själv var med och sålde och ja, även nya bekanta. Där fanns både rubusta lyktor, havrekärvar, stumpor o vantar, bakverk m.m.
      Ha det gott, vi ses.


1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Så fina vantar du har stickat. och de behövs verkligen nu. Ja överallt. Vi har haft "svinkallt" och det är inte så vanligt. Minus 17 imorse.
Tur vi har brasa inomhus och massor med ljus, då står man ut.
Ha det gott önskar Eva