tisdag 6 december 2022

Vår självständighetsdag

      Har aldrig förstått att uppskatta vår självständighet så mycket som jag gör nu. Ingen självklarhet att få bo i ett fritt land.  Uppskattningen går till våra veteraner som gjorde det möjligt för oss.

     Då en extra tanke till min far som stod ut 5 år i kriget och ändå kunde vara en bra far för oss. Också en tanke till min morbror som gick bort i detta krig endast 20 år gammal. Tänker på min mormor som miste sin son, vilken känsla vågar nästan inte tänka tanken. 


    Trots svåra minnen för många men en glädjens dag bjuder min kinaros på sitt allra vackraste blom. Tre knoppar denna årstid, känns ovanligt för mig.



     Är så flunsig i dag att trots att ena sonen har sin födelsedag så blev det att stanna hemma. Tog mig ut en kort, kort promenad för att åtminstone andas lite frisk luft. Begrundade några spår i snön men förstår mig inte på men katt är det dock inte.
  
      Snart blir det middag och sen blir det som det alltid brukar, se på självständighetsbalen från soffan.
                          Skön kväll till er alla, vi ses.



4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Är spåret i snön stort? Spännande med spårsnö.
Ja, du har så rätt, tack vare de som var en gång så kan vi fira självständighetsdagen. Vi gör det vi också här på den här ön i havet .
Tack för ljuvliga blommor!

Evas Pyssel sa...

Fin blomma säger även jag. Spår i snön ja vad kan det vara ? Du får googla.
Vi har ju också en sådan där firardag , för svenska flaggan. Bra med lite festdagar, sen gör man ju som man vill med det.
Kram Eva

Evas Pyssel sa...

Visade precis spåret för min man, som är jägare. Vågar knappt säga vad han tror . . . . . . . lodjur . Kan det vara så ??
//Eva

Hantverkarglädje sa...

Eva, jag säger oj då. Ingen aning om det kan vara lodjur eller inte, en jägare vet nog bättre än jag. Vi bor på en åker mellan två åar en bit från skogen så kanske möjligt.Ryser lite vid tanken.