torsdag 2 mars 2023

Torgvantar

           Den senaste tiden har jag knogat på med några par torgvantar. Vår och höst passar de mig helt utmärk eftersom händerna inte är helt "inom hus". Det finns hål för tummen och får jag ändå för varmt så drar jag dem bara längre upp efter handleden. 

     Dessutom fick jag höra från en bekant att ungdomar använder dessa när de är så flitiga på sin telefon. Jag frågade ettan o tvåan vad de tyckte och visst, de ville ha. Nu har de fått sina och dessutom stickade jag några par till i rätt neutrala färger och i alpakka eller merino garn som är väldigt mjukt och inte sticks. Vet inte vad jag skall fortsätta med för smått nu men något borde jag ha att pyssla med annars blir nog TV:n för tråkig på kvällarna.

       Gjorde matinköpt i dag men med ett ärende även till Rusta så frestades jag av de vackra tulpanbuketterna de hade där. Fjorton tulpaner blev en fin bukett att njuta av några dagar. 
       I morgon lovas sol så hoppas det håller så vi får oss en riktig promenad i Fäboda. Skön weekend till er alla, vi ses.






2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Dina torgvantar är vackra, fina.
Är de en förenklad form av de torgvantar, fiskevantar som har början till fingrar månne?
Jag har stickat rätt många sådana med början till fingrar men de som du har gjort fungerar ju precis lika bra om inte ännu bättre och borde ju vara lättare att sticka också.
Tulpanbuketten är läcker. Sen kan du mata rådjuren med dem när du inte vill ha dem längre, tulpanerna alltså. :) Så brukade jag göra, gick till skogs med de vissnade blommorna.
Ha det gott!

Evas Pyssel sa...

Vilken vacker tulpanbukett. Nu vill man ha de där vårblommorna nära sig. Men fortfarande är det kallt. Torgvantar är ett måste här också. Fina är dina och säkert sköna också.
Ha det gott. //Eva