söndag 26 mars 2023

Utställning Fritt broderi

        Vid Ax i Bennäs går utställningen Fritt broderi under mars månad. Som vanligt blev det rätt sent i månaden jag kom mig dit för att avnjuta de fina konstverken. Jag kan bara säga de berörde djupt in i mig, hantverksnörd som jag är.

        Eftersom jag inte endast ser på de fina motiven så ger de så mycket mera. Begrundas bör vilken fantasi, vilken återvinning och vilket jobb. Fritt broderi javisst men de är ju sååå mycket mera.

      Alla möjliga lappar, nät o fläckiga tyger som bildar grunden till konstverken. Med alla möjliga passande stygn har de fått till enormt fina skapelser. 
     Kan bara säga att sådant beundrar jag enormt när det börjas från ingenting och i fantasin finns inga begränsningar. 
     Utställningen pågår denna månad till slut.

     I dag blev vi bjuden på kaffe och tårta som tvåan hade gjort. Det passade mycket väl för här blir inte särskilt många tårtor till numera. Gott var det så hon kan sin grej.

     Så otroligt vacker dag så utevistelsen förlängdes med att sitta o sola en stund. Gör gott i kropp o knopp brukar det ju heta. Tack alla ni som tar er en titt här, alla är ju välkomna att kika in. Ha det gott, vi ses.







Inga kommentarer: