söndag 2 april 2023

Baby skallror bl.a.

           Trots att vintern stannat kvar med sina snödrivor så bjuder solen på vårkänsla. Det gjorde att jag började böka i mina lådor med alla vackra bomullsgarner.

     Finns så vackra idéer på nätet. Jag skriver idéer eftersom jag aldrig tar riktiga mönster någonstans. Till dessa har jag heller inget mönster men när man gjort några då börjar man ändå ha ett hum om hur mycket man skall öka med olika garner för att få till rätt storlek.

        Här har jag visst garner, bara att välja och vraka. Den som spar han har men visst är en del nyinköpt för att få färger att matcha, det blir ju vackrare så tycker jag.

     Vet inte vad jag annars skall göra med mina bomullsgarner när jag inte vill virka dukar och dyligt. Vad gör ni andra av såna garner? Tipsa mig gärna. Just nu får det bli några skallror i vackra färger, resten får vänta till en annan gång.

     I det enormt varma och vackra solskenet i går tog vi vår vandring vid Fäboda. Tackar alla som agerar spår kalle på olika ställen som gör det möjligt även för oss vandrare att ta oss ut på isen. Inte det lättaste utan skidor nu med all snö.
                           Olika smala spår fanns att gå efter så vi gick en runda till Storsand. 

                                                  Smala väl upptrampade spår här och var.

      I dag blir det nog en vandring in till byn där det ordnats ett litet jippo med olika försäljare. Det nybyggda samlingshuset Loffens som nu står klart skall vara intressant att bese.

        Vi njuter av det fina vädret och har det gott. Önskar detsamma till er. Vi se igen om ni vill.

3 kommentarer:

Evy sa...

Hej vilka fina babyskallror du gör, jag försöker också minska mitt garnlager men det tar sin tid. Glad Påsk önskar jag dig och din familj.

Evas Pyssel sa...

Oj vad mycket snö hos dig. Här är gröna gräsmattor. Visserligen kom det snöflingor idag men de kommer nog inte ligga kvar. Trevliga skallror du har virkat. Till sådant är det ju bra att ha en låda garner. Och det har du ju !!! Och jag med . Haha !! Jag har virkat mycket till påskriset nu, randiga ägg, hängen och små kaniner. men det går ju inte åt några mängder. På mitt stickcafe´ stickar många dubbla mönstrade grytlappar, på rundsticka . Det ser roligt ut . Får se om jag tar tag i det någon gång. Glad påsk till dig från Eva

Hantverkarglädje sa...

Alltså, vi har ju bloggat lika länge du och jag. Tog mig en titt på mitt första inlägg som var den 23/2 2010. Skulle inte ha observerat detta om inte du skrivit om din bloggbörjan. Tack för den påminnelsen.