söndag 23 april 2023

Vinter igen

     Just nu snöar det här så visst passar det att åter igen sticka något par vantar. Behöver ju inte alltid bli sockor om än såna är ännu flitigare använda.

    Nej vet ni vi var på vårens första utflykt med husbilen och på den vägen åkte vi förbi Lankava i Kauhava. Man kan ju bara inte åka förbi det stället utan att åtminstone gå in och se. Jo inte mig emot att de hade många fina färger på det 100% iga ullgarnet som behövs till just mina vantar.    

                                       

      Många vackra ideèr redan vid ingången och massor med garn i långa och många rader.

             Det finns många fina idéer som här hyllan i makraméteknik och den virkade vepan.
      
      Vi strandade på Onnela campingen i det ljuvliga vädret. Fler kända ansikten från vår nejd så trevligt blev det men det stora varuhuset tjänade nog inget på oss tyvärr. Fina kläder och saker finns det ju gott om men i vår ålder behövs inte så mycket och det vackra vädret drog i oss bra mycket mera.
     Vi solade, vandrade, träffade andra caravanare och inte minst lät maten väl smaka utomhus för första gången i år. 
      Nu snöar det som sagt och jag tog fram den strandade stickningen till kvällen. Sen bör det där vårfixandet ske denna vecka som hör till i husen. När värmen kommer då tänker jag hålla mig utomhus allt vad det går. Ha det gott alla, vi ses.


1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Åhh så vackra bilder på er tur och så kom snön igen . Det räcker med snö nu. Här är ingen , men grått lite blåsigt är inte heller kul. Bara att ha tålamod.
Kram Eva