söndag 9 april 2023

Halsband av ullbollar.

          Påsken i all ära men  något kan man pyssla med så jag letade fram några ullbollar inköpta för längesen på någon mässa. Tanken var att göra dessa till några färgklickar passande till något klädesplagg.

    Jag har för längesen testat göra halsband med egen tovade bollar och även det gick an men de inköpta var ju mera precis lika stora så det blev rätt enkelt att få till dessa halsband. Länge har de legat i skåpet men nu kom jag till skott.
    Känner att när man blir äldre och färg på både hår och hud börjar blekna, ja då vill jag sätta lite färg på kläder eller accessoarer.
    Försökte göra dessa halsband lite olika och jag blev nöjd med dem. Alla passar till något av mina klädesplagg men om de sen blir använda, ja det återstår att se. 

                                     
           Brunt och beige, visst behövs färgklickar så jag tror ändå att halsbanden kommer väl till pass.          
     En helt underbar solskensdag är snart till ända. Kan inte säga annat än denna påskhelg har varit på den bästa sidan med allt solsken, påskhäxor, släkt och vänner. Hoppas ni alla fått njuta till fulla. Fortsatt skön helg önskar jag  alla. Vi ses igen en annan dag.


2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Mycket snygga allihopa. Du är verkligen en flit myra!
Jag har ju ull men få se om jag lyckas få till någonting av den eller om den helt enkelt bara bli fyllning i något.
God fortsättning på påsken, den sista dagen!

Evas Pyssel sa...

Håller med. . . . . påsken har varit jättebra. Framför allt att man gör saker med familjen. Alla vill vara med just sådana helger. Här hade vi tipsrunda , äggjakt m.m. Förutom en massa god påskmat förstås.
Vad roligt med alla ullbollar och att det blev så fina halsband . Toppensnygga !! Kram Eva