torsdag 20 juli 2023

En hel veckas tripp

       Äntligen har jag fått vara ute på en tripp med husbilen, ja även mina kryckor var med.

      Njöt i fulla drag när jag fick sätta mig på plats och vi åkte i väg. Vackert här o var efter vägen.

     Vårt mål var Hietasaari nära Jyväskylä. Och så trevligt vi hade med syster yngre med hälft och min "lillebror" med familj. Det har ju inte inträffat tidigare att vi alla varit på samma camping. Tre dagar med skön värme, det var underbart.  Jag kunde träna mitt taskiga ben precis på samma sätt som hemma. Ni kan tro det även gjorde gott i själen att få miljöombyte och allt som följde med detta. Några simmade, andra fiskade och alla var vi mer eller mindre pratkvarnar.

                  Här väntades regn men det kom inget endast en vacker regnbåge visade sig.


           Så trevlig och välskött camping med många vackra växter som prydde här och var.

                                      Syster yngre och "lillebror" ut på fiske i solnedgången. 
      Vi fortsatte färden sen till Tuuri i Töysä och sist Kalajärvi nära Seinäjoki. I Tuuri var så mycket folk att det var näst intill farligt med alla barn med trampbilarna, folk och husbilar huller om  buller vid infarten. Jag besökte inte ens varuhuset, bara njöt av varmt väder, enkel god mat och sällskapet.
     Även Kalajärvi är en trevlig campingplats, där rådde lugnet, raka motsatsen till Tuuri.

     Nu pågår Jakobsdagar här hemma hela veckan. Gammaldags torget på lördag drar mig mest men knappast kan jag vandra där med mina kryckor. Brukar ju vara så mycket folk i farten då. Hoppas på att jag åtminstone ska kunna ta mig till Hantverkarboden i morgon när det är mindre folk. Måste ju smaka på deras vofflor om de är lika goda som de brukar.
       Vi ses igen en annan dag. Ha det gott.
      





1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för trevligt sällskap! Lillsyrran