måndag 3 juli 2023

Konfirmation och en tripp till havet

      Den sköna värmen som nu kapsejsat drog oss ut till havet när det var som bäst. Vi tog en liten tur till Klobbskat på Replot där man alltid får träff med denna sköna böna hennes ungar när kvällen nalkas.

      Trevligt att varje gång få se hur ungarna växt till sig. Verkar som om han med papparollen håller vakt men i bakgrunden varje gång.

       Efter en natt där drog vi iväg till Bergö som också är ett favoritställe. Visst bra ställplats med allt i sin ordning men jag för min del gillar inte att sitta bakom en grandunge när det är havet som drar dit oss.

     Så vi åkte iväg till en liten båthamn var vi varit förut men nyfikenheten drog oss ännu videre till en större båthamn ännu längre ut. Åååå så ljuvligt där var till dess vi gick och sängs. Tro det eller ej, jag tog livet av en massa mygg under natten och mannen han fick sova gott. Varför, var mitt blod godare kan man undra. Det lär jag nog inte få svar på tyvärr.

      Hemkommen fick jag åter njuta av alla mina vackra pioner. Ni ser också  ogräs, ogräs, ogräs. Det lär jag klara att låta bli denna sommar men hur jag får ordning nästa år igen det återstår att se.

      Och så på söndagen firade vi vår första konfirmand. Hade absolut tänkt mig närvara i kyrkan men det gick nog inte, lite väl obekväma bänkar för en tilltufsad höft. Jag fick i alla fall se vår fina konfirmand med hela skaran utomhus i stället.

     Sen blev det ju hemma hos kalas och det var ju så trevligt och fint. Fattar nästan inte att ettan redan är så på väg till vuxenlivet, hon var ju just en liten flicka tycker jag. 

      Skön måndagkväll till er alla, vi ses.



Inga kommentarer: