söndag 23 juli 2023

Sticka vantar i sommarvärmen

       Ja det går an det med att sticka vantar i sommarvärmen trots att vantar förknippas med köld.

   På vår senaste tripp slängde jag med några nystan ullgarn ifall lusten att sticka skulle infinna sig. Jag har ju legat rätt lågt på den fronten nu ett tag. Jag vill knappast säga att den återkommit fullt ut men lite har det nog blivit.

                                       

     Färdig och halvfärdiga men allt som påbörjats är ju ett plus. Fick sådan lust att styla till bilderna lite och sådant är jag ingen hejare på men visst kan jag konstatera att bilderna blir lite vackrare så, om än inte alls något proffsigt.
      De här som är beige tappade nästan sin färg med denna färgstarka blomma men låt gå.

     Borstade men ännu inte färdiga dessa grå. Lite brodyr och den lilla tofsen, ja sen får även de vara klara. Helt ok att sticka något par sådär ibland, då hinner det inte bli tjatigt. Faktiskt riktigt roligt att planera färgerna och hitta på lite variation i mönstret. 

      Grå mulen dag från början men blev riktigt ljumt och mysigt väder. Utevistelse med en del av släkten, några pyttesmå promenader och den obligatoriska jumpan  så mycket mer har det inte blivit i dag. Skön söndagkväll önskar jag er alla. Vi ses.

      


1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Inte alls fel att sticka vantar i sommar. Vissa dagar känns det som sådana behövs. Väldigt fina du gör. Vädret här gör nog att det blir innepyssel idag. Får se vad . Ha det fint önskar Eva