fredag 22 december 2023

En God Jul till alla

            En blomma på bordet, julklapparna paketerade och maten inhandlat så julen får komma.

                                       

                                           

                                             Kransarna, pepparkakorna o drömtårtan bakade.  

      Julstjärnan i fönstret som varit med några år. Faktiskt bara några år för tidigare var det den orange stjärnan som kom i fönstret till dess den var utsliten då fick det bli en vit istället.

       Kuddarna med God Jul som jag skar ut schablon till och tryckte för många många år sen är fortfarande med.  Det är väl detta att man gör samma saker varje år som är traditionen. Själv är jag ju en ombytlig människa som vill ha variation i det mesta men när jag tänker efter som gör jag fortfarande samma saker varje år om än minskat en del. Bakar, städar, pyntar, gör god mat, fixar några julklappar och allra sist träffar de närmaste i släkten. 

      Till sist måste jag bara berätta hur varm jag blev i hjärtat en dag när fyraåringen kom från dagis och sa att han hade något som vi skulle få som han gjort själv i dagis. Det var denna ljuslykta och julgranen av en kotte. Kändes helt varmt i hjärtat att just farfar o jag fick den fina presenten. Goa goa barnbarn.

      Önskar er alla en riktigt fin jul. Vi ses.

1111111111111111111111111111111111111111111111111111

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

det är fantastiskt med små barns presenter. De är alltid gjorda med "hjärta".
Du verkar färdig att fira jul så jag önskar dig en underbar julhelg.
Julkramar från Eva