söndag 17 december 2023

Ett minne blott

      Såg för någon dag sen att det lovades blidväder till helgen. Skyndade mig i går ut o ta foton så länge allt det vackra med snö fanns kvar.  Denna första bild med kärven var ämnad att visas till julen så om ingen snö återkommer så vem vet kanske går den i repris.

      

Här även en liten glimt av solen och snöiga träd medan jag satt i pysselrummet och målade på mina juleljus. Det bästa rummet i hela vårt hus eftersom förmiddagens sol kan lysa upp.

På promenad till ena sonens familj passerar jag denna bäck. Inte igensnöad men isig. Nu är all snö i träden ett minne blott och jag hoppas hoppas att ny rimfrost eller snö skall pryda träden även till jul men detta återstår att se. En pyssel och latmansdag i dag kan jag väl påstå. Har inte hänt så mycket och så får denna dag bli avslutad. Allt gott till er som kikar in. Vi ses.


Inga kommentarer: