söndag 3 december 2023

Så vackert med all snö

     I min blomrabatt blommar det snöblommor så vackert ibland eftersom jag inte brukar samla bort de torra stjälkarna. Bra mycket vackrare när plufsig snö samlats ovanpå än när hela bänken är slätstruken.

    Inte så vackert vår och höst förstås men det får man ta, jag gillar detta vintertid så mycket mera.
Denna bild tagen i dag. De kommande soliga bilderna är från förra helgen.


                                      Tvåan och jag gick på en promenad och tog en del foton.


                                        

         Man måste bara insupa varje ögonblick med solsken nu. Rätt glest av de soliga stunderna.




      
        I dag skall vi avnjuta den stora julkonserten 2023 i Jakobstad. Detta brukar vara en höjdpunkt varje år. Julkänslan brukar infinna sig och det passar mig perfekt eftersom jag tycker hela advent är liksom jul. Skön söndag till er alla, vi ses.


1 kommentar:

Evy sa...

Jag tycker som dig, att julen pågår hela adventstiden. Då hinner man njuta av allt det vackra och trevliga. Trevlig första advent önskar jag dig och din familj.