söndag 31 december 2023

Inför det nya året

      Sista dagen på året och jag sitter i pysselrummet och funderar vad jag skall ta itu med först. Tror jag skall börja med att måla eller pyssla några kort. Känns som om det kunde vara det roligaste just nu. Har faktiskt inte haft intresse av just detta sen ett år tillbaka. 

     Kort och något målande gör jag nog endast då jag känner riktig lust till detta. Dessutom är just mitt pysselrum i rätta vädersträcket så här års. Solen lyser in där mitt i dagen så det är en ren njutning att sitta där en stund på vinter o vår.
     Min utsikt därifrån bjuder ju även på körsbärsträd, bärbuskar. potatisland m.m. och sådant är ju i vintervila nu. På fönsterbrädan ståtar svarta damen med hund och ja även mina två fina renar som fått byta plats med annat under julen.

                                   Lagom mycket snö för att det skall vara vackert som ni ser.

                  Regelt kallt här nu -21 så tror det blir en stilla nyårskväll att fira hemmavid.  
                              Ett riktigt Gott Nytt År till er alla. Vi ses igen i "nästa" år.


1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Brrr så kallt du har det. Skulle nästan önska mig lite av snö här också. Här är grått och slaskigt. Inget uppmuntrande. Men inne brinner brasan och gör ändå denna lite trötta dag behaglig.
Hoppas på ett mysigt nytt år med mycket glädje. Så Gott nytt år till dig från mig ....Eva