onsdag 1 juni 2011

Blommor i närbild

En ny värld liksom öppnar sig när man kikar rätt in i en blomma genom kameralinsen. Ögat ser ju faktiskt inte sådant lika noggrant eller kanske är det att man stannar upp och verkligen ser mera än helheten på objektet genom kameran.
Oftast så vill vi ha massor med blommor men den största njutningen ger nog den ensamma lilla blomman om vi bara ger oss tid att verkligen begrunda dess form o färg och även det allra innersta.
Tror inte att jag själv skulle kunna gissa vad detta är om någon frågade mig. Det är en sorts ampelfackla men jag vet tyvärr inget mer namn för det finns ju fler sorts ampelfacklor.
Hortensia som har det pyttelilla blommet i sitt innersta.
Pistillerna pryder vackert blåsippor men detta är en vit blåsippa.
Min pelargon som nu står i full blom.
Liknar inte mycket en tulpan eftersom den snart gjort sitt, men även så kan den ha sin charm.
Här är det riktigt passande bloggväder med 10+ o mulet. Oberoende hur vi önskar oss värme så får vi finna oss i vädrets makter men kanske bäst man svänger på steken och tänker att man får lite gjort inomhus då. Jag tänker nu ta fram målarpenseln en liten stund, så det så. Ha det så gott. Vi ses.

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

fina blombilder ,välkommen på ettårskalas ikväll Nette

Käranån sa...

Oj, så fina blommor! Man upptäcker en helt ny värld bara man tittar lite närmare på alla blommor vi har runt omkring oss...

Vform sa...

HEJ!
Min målarpensel är också i gång alla dagar!
Utställningen närmar sig ... så också alla marknader!
Jovisst ska vi väl ses på Jakobs Dagar ;)
Ha en kreativ helg!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka underbara närbilder på blommorna och den vita blåsippan var ju för söt!
Det är fantastiskt vad kameran kan hjälpa till att se mycket fint!
agneta kram