söndag 5 juni 2011

Pappersstjärnor bland annat

Här hos oss blev det liksom en långhelg eftersom mannen var ledig hela fyra dagar. Fredag och lördag spenderades på ris, ved och lite annat smått o gott vid sommarstugan. På lördag var det riktigt skönt väder trots att det båste rätt mycket.
På eftermiddagen kom en så häftig stormby att det kändes allra bästa att hålla sig inomhus. Ganska skojigt egentligen att jag pekat ut en nästan torr al som jag tyckte att mannen kunde såga ner men i den häftiga stormen så blåste den omkull så det blev bara att kapa i bitar. Perfekt tyckte jag.
Förra sommaren förnyade jag lite i sovrummet vid sommarstugan med vita gardiner, brun-vitrandigt lakan o matta. Där behövdes också något nytt på väggen efter att nu basthatten slängts som funnits där i kanske 15 år. Usch ja, tror bestämt att den faktiskt funnits där nästan ända sen vi byggde villan men således kan jag knappast bli beskylld för att byta saker för ofta. Nåja, får väl erkänna att det finns saker som jag bytt väldigt snabbt också. Vid Kankkuri i Kokkola där många olika kurser avverkas såg jag bl.a. papperstjärnor som de gjort att ha på väggen. Jag försökte nu härma dem men vet ej om de är precis lika. De kom i alla fall att passa rätt bra på sovrumsväggen.
Där vid Kankkuri brukar dom göra många fina saker av papperssnören.
Vattenskum brukar samlas vid bryggan på norrsidan, ser ut som om det var badskum där.
Skönt att det lovas varmt denna vecka, får bara hoppas att vädergubbarna fortfarande står vid sitt ord.
Vi ses, ha det så gott.

4 kommentarer:

Rantamor sa...

Kankkuri??? va är det för affär...har jag inte hört talas om???
Men stjärnorna var ju fina...en snygg detalj att ha på väggen och visst är det kul att förnya lite.

Hoppas på värme imorron för idag har det blåst nordanvind....burrrr
och jag är pissle på all blåst å storm nu...

Tjingeling.

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina stjärnor du har gjort, av papperssnöre alltså. Fiffigt och väldigt fina och dom gjorde sig verkligen där på väggen.
Skummet ser ut som om man vill krypa ner i det!
Agneta kram

nattugglan sa...

javisst vart pappersstjärnan fin.. du hade tjocka pappersnören?.. jag gjorde en liknande stjärna av säv på en kurs en gång..Ha en bra dag..

Lisbet sa...

Inte har jag hört om Kankkuri och inte har jag sett liknande stjärnor... Alltid får man lära sig något nytt här! :)
Nästa gång får din man allt lyssna på dej då du vill ha något träd nersågat!

Ha en fin dag i värman!