söndag 17 november 2013

Roliga gamla tapeter.

   För 33 år sen byggde vi vårt hus. Barnen var små och vi ville ju förstås göra en trevlig barnkammare till dem.  En vägg blev full med Die Muppet Show. Här kan ni se om det faktiskt blev en trevlig barnkammare eller inte. Tror att det finns delade meningar om den saken.




    När jag idag tittar på dessa bilder så tycker jag att man kunde nästan bli mörkrädd om man vaknar mitt i natten och får syn på dessa "gubbar" och filurer, dom är ju inga skönheter precis.


    Att man väljer såna tapeter är ju faktiskt lite förvånansvärt men det gick en TV-serie med mupparna på den tiden som var högt älskad av barnen. Nu vet jag inte en endaste en i vår bekantskapskrets som valde likadana tapetersom vi men kanske finns det någon i alla fall.

    Inte konstigt att yngre sonen ställde ultimatum till sin elva-års dag att han har inget kalas förrän den väggen är  omtapetserad med vanliga tapeter. En helg när han var på hajk med scouterna så då blev hela rummet omtapetserat till dess han kom hem.
       En nöjd gosse hade nog sitt elvaårskalas utan Die Muppet Show. Tror att det var väl så bra att han ställde ultimatum annars kanske de hängt med ännu, nej nu tar jag väl i lite men säkert hade de hängt med något år till.

                                                 Bilden hämtad från nätet.
  Nu kan jag ju inte tycka att dagens Angry Birds är speciellt vackra heller. Tror att man kunde bli lika skraj om man vaknade och såg deras iskna falkögon utan att veta vad det är.
 
    En tripp  till skogen i dag var väl så njutbar trots att träden vajade ordentligt ibland. Hem kom både vit o grön mossa, kottar, lava o blåbärsris. Bra att ha lite i lager för man vet ju aldrig vad man kommer på att pyssla till.
    Hoppas ni alla haft en skön söndag. Si ses igen när andan faller på. Ha det så gott.

 

1 kommentar:

Steekjes en Stygn sa...

Det måste vara jobbigt för barnen att vakna och se alla dessa konstiga varelsen. Både då och nu. Mina barn hade lite lugnare tapeter. Men smak och tycke är så olika. Som tur är.
Ha det fint.
Anje