söndag 5 september 2021

Värme inför hösten

     Tidig höst känns det som med den låga temperaturen vi har just nu så. Vi får lov att förbereda oss för den kallare tiden. Har sett att många stickar tröjor sockor o vantar. Nu stickar ju jag inga stora grejer men sockor, vantar, pannband, m.m. således smågrejer går an. Passar mig bäst att sticka bara lite nu och då. Tröjor jag behöver överlåter jag till syster yngre att sticka som stickar dem på löpande band kan man nästan säga.

         Lovikka vantarna sitter ingjutet i huvudet från långt tillbaka så behövs knappt tänka till något. Vad jag gillar är att göra varje par lite olika så uppslaget är detta som skiljer dem alla åt. Har just nu stickat några par som fördes till Hantverkarboden men glömde att ta ett foto på dem.

    Varmt överdrag till cykeln behövs också så här års. Dessa som också finns vid Hantverkarboden är sydda från en ullpläd som tovats i maskin. Motivet är sedan nåltovat.

    Själv önskar jag bara varmare väder ett tag till, får se om denna önskan slår in. Vi hade tänkt oss upp till fjällen någonstans men ser att det lovas bara mulet, regn och kallt brrr (enligt mig) de kommande dagarna. 

    Skall i alla fall ta mig en tur ute och sen kanske mysa vid mitt pysselbord. Tack alla ni som kikar in, vi ses.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så vackra vantar och tröjan i nästa inlägg är också helt fantastisk.
Du är så himla duktig.
Nu behöver du inte frysa i vinter.
Må gott och fortsätt vara rädd om dig.