måndag 17 oktober 2022

En dag i skogen

Blev några timmar i skogen i dag med vedsamlandet. Veden är ju inte precis mitt jobb men varför inte hjälpa till lite när skogen bjuder på en så njutbar känsla. Dessutom känner man sig tillfreds med sig själv när man gjort lite utöver det vanliga.
Här ett på ett kalhygge stod ett av skogen många konstverk.

Ett väldigt mycket mindre konstverk men ack så  vackert.

               Till sist på samma kalhygge en vacker grästuva  som visar sig i vackra höstfärger.

     Det blev en riktigt njutbar dag där vi fick anstänga alla slappa muskler och sen njuta av korvgrillning och det medhavda kaffet. Tror bestämt det blir korvgrillning även nästa gång om än jag inte alls är någon vän med korv. Dessutom kan jag nämna att jag nog hade stickning med i fall att vedsamlandet kunde bli väl tröttsamt så får ju inte tiden bli för lång att vänta på mannen. Nej tiden blev inte lång men några varv på mina pippistrumpor blev stickade på slutändan.  En skön dag kan jag säga, önskar sådan till er med. Ha det gott, vi ses.
 

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Jag håller med dig. Skogen är en rikedom på olika sätt. Ibland är det bär eller svamp som lockar. Nu är det ofta tillskott till planteringar man vill göra. Eller kanske bara betrakta vackra detaljer så som du visade. Vi går ofta en tur med Ozkar och han älskar förstås den miljön, jakthund som han är.
//Eva