tisdag 11 oktober 2022

Nya kort o lite annat

       Denna regniga dag gjorde att jag satte mig till pysselbordet och klistrade ihop några kort. Borde egentligen ha bakat något men fattar inte varför det blivit så tråkigt att baka det som var så roligt mitt i livet. Förhoppningsvis kommer jag till skott med det en annan dag.

       Nåja när man gör kort är det ju inte bara att klistra ihop vad som helst. Ett vackert motiv gärna med en tanke bakom. Färgerna med bårder och sådant bör också passa ihop så egentligen kan man faktiskt sitta och testa "småskräp" hur länge som helst. Bara upp till den som gör det hur petig eller noggrann man är. I alla fall tycker jag att det tar väldigt mycket tid att fixa till kort men det är ju så roligt att göra något av nästan ingenting.

    Skrev i förra inlägget att jag hoppades att söndagen blev en svampplockar dag och så blev det. Sonhustrun och jag drog till skogs och visst, vi hittade trattisar.
    Nej dessa svampar plockade jag inte men de var så vackra att jag måste föreviga dem 

                Jo som ni ser så fick vi så det räckte och trevlig dag hade vi i det fina vädret. 

Efter att jag rensat dem förväller och fryser jag dem varje gång, har ännu inte vågat mig på att torka dem. Är så glad att jag i fjol fick hjälp med att fatta vad trattkantareller är för något, hade ju aldrig sett en tidigare. Skulle gärna dra till skogs ännu och plocka fler då det är så himla roligt att leta rätt på dem men tror vi har så det räcker, tänker ju inte äta dem varje dag heller. Allt är ju så mycket godare bara man inte äter det varje dag.


      Så här kan man lyxa till det när man är småhungrig eller bara vill ha något gott. Här har jag bara svarvat till med bröd, smör, ost, trattisar, lök, vitlök o lite salt mums. 

                     Lite höstvackert hos oss ännu som ni ser på rönnlöven. Ha en bra vecka alla som kikar in, vi ses.



1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Och här kikar jag in och blir impad av alla dina trattisar. Tur att du inte plockade de andra luriga. Det är verkligen en vacker färgskala i skogen dessa dagar. Ha det fint //Eva