söndag 30 oktober 2022

Lördagen vid Brittas Garnkvarn

     Lördag i går och av bilden ser ni att jag avnjöt en förträfflig dag. Syster yngre med man kom till oss på besök och då gjorde vi slag i saken att ta en sväng till Brittas Garnkvarn som vi haft i planerna så länge.

     Vi lämnade våra "gubbar" hemma hos oss och drog iväg. Hade tänkt se över vad de har där på en timme men oj, vi blev glatt överraskade så en timme blev två. Stackars försäljare- ägare hon fick vara med oss på övertid då vi glömde tiden tills mitt i allt jag kom på att det borde vara stängt.
        Ni ser ju själva, hur skulle man kunna få till ett snabbt besök här. Det fanns ju flera rum fulla med garn och dessutom med lite tyg och även sy och sticktillbehör.

     När vi äntligen kom oss därifrån så var vi ägare till varsin kasse med garn. Med andra ord till varsin tröja och lite till. Nu har jag anlitat syster yngre att sticka en tröja till mig eftersom hon gärna stickar tröjor i fall att någon vill ha och jag själv stickar inga tröjor alls numera

         Färgerna lite missvisande här, det översta är mörkt brun. Så glad över mina nystan som jag väntar blir en varm o skön tröja. 

      Efter Garnkvarns besöket så blev det stickning  för hela slanten till dess dagen gick mot sitt slut.
     Söndag nu och jag tror bestämt det blir en tur med vandring längs Fäbodastigen, längesen vi varit ditåt nu. Ha det gott alla hela dagen lång, vi ses igen en annan dag.


Inga kommentarer: