söndag 23 oktober 2022

Stickade sockor

      Min första bild här visar en mycket njutbar dag och det är inte den enda som  jag avnjutit i skogen denna höst. Denna dag blev blandat med vedplockning, stickning, grillning och hålla brasan levande. Ibland sken solen och allt var så rogivande. 

                Nu är mina pippistrumpor klara så nu är jag laddad på den fronten inför vintern.

   Brukar sticka något par sockor när jag känner för det enkla så det finns alltid några par i mitt lager.

    Nu tänker jag tömma detta lilla lager och sända några par till de hårt jobbande männen och kvinnorna i Ukraina. En bekant puffade mig att det samlas upp hemstickade strumpor på biblioteket i Nykarleby och de skickas videre till Ukraina.
     Drar mig till minnes min mormors berättelse om hur alla kvinnor i nejden stickade strumpor och sände till soldaterna vid fronten när det var krig här i Finland. Tänker att nu gör vi likadant, det lilla man kan hjälpa till med. Dessutom är det ju ganska trevligt att nu och då sitta med stickningen i handen. 
     
     Nu behövs i alla fall en promenad för min del så länge solen lyser upp. Bara en vecka till innan det blir vintertid. Önskar er en skön söndag. Vi ses.




1 kommentar:

Mina fotostunder sa...

Så vackra sockor du stickat
och fint att du ger dem till de som verkligen behöver!
Må gott!