lördag 12 november 2022

Åter en vacker dag

      Nu blir det lite tårta på tårta här känns det som men eftersom jag varken grejat eller upplevt något särskilt så finns det ju inte så mycket att bjuda på heller. Jag håller mig till skogstemat eftersom det är just där jag varit även i dag.

       Vi var många ute i skogen i dag och så himla trevligt när nästan hela det nära sällskapet var med.

      Jag fick ju rå om de allra bästa,  ni vet barnbarnen. Och så intressant med brasan och att samla skräp att elda, de fick faktiskt aldrig nog av detta. Blev ju förstås korvgrillning till lunchen. 

Vi hade gott om tid att även begrunda ett och annat med mossar, lavar, kottar o stenar och förstås. Även lyssna och spana om några av skogen djur var i farten. Behövde ju öka fantasin lite på den punkten.


     Hemmavid har jag laddat lite inför julen med THK ljusen. Är rätt nöjd med att jag hunnit i förväg rätt bra innan julkarusellen börjar. Jag är ju inte mera ute på julmarknader eftersom jag fryser så fruktansvärt att stå stilla och de flesta och  trevligaste marknaderna är ju utomhus. Kan nog gått påstå ändå att det drar i mig ordentligt när det lackar mot jul.

    Nästa helg är det den stora hantverksmässan i Seinäjoki och dit tänker jag mig men, men, verkar som att coronan återigen spökar här och där. Den mässan har jag besökt i väldigt många år så det har blivit som om det hör till mitt hantverkande att jag skall besöka den. Det är ju positivt att uppdatera sig en del både vad gäller material och trender som även hänger med på hantverk.

     I morgon fars dag. Tårtbotten klar så bara den enkla garneringen till dajmtårtan kvar att göra i morgon så får "far" mannen sin älsklingstårta.

     Skön helg till er alla, vi ses igen.




1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Julkarusellen är snart här. men bara man kan hålla i den med måtta så blir det en rolig tid.
Härliga bilder från skogen.
Kram Eva