onsdag 9 november 2022

En dimmig dag

    Gårdagen avnjöts i skogen trots dimman som vällde in när vi var på väg dit. In bland träden märktes inte dimman lika mycket. Lite trollskt lungt men även spännande känns det som när man sitter där mitt i dimman, man vet ju inte vad som finns en bit bort.

    Alla önskar vi väl lite solsken så även jag men jag njöt ändå i fulla drag även av denna dimmiga dag.

     Dimman lättade lite senare men snabbt infann sig lite skymning när eftermiddagen gick mot kväll.

   Även stickningen var med och brasan på gång. I korgen fanns ett par "ufon" som jag skall få klara nu efter att de legat på lager ett tag. Det är två par halvfärdiga pulsvärmare som  påbörjades tidigare i höst och stannade av liksom. På väg hem stod en älg mitt på ett kalhygge och tittade på oss och vi på denna. Tydligen finns ännu någon älg kvar efter årets jakt.
   Ha en bra dag alla som kikar in, vi ses.








2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Fina färger, skön dimma, varm brasa och så stickning och en älg på det. Sämre kan man ha det! Fortsätt ha det bra!

Evas Pyssel sa...

Oj så grått . November är en gråmurrig månad oftast. Det brukar vända vid advent. UFOn brukar ta fart ett tu tre. Och nu behövs pulsvärmare. Så heja dig !! Kram Eva