torsdag 24 november 2022

Kransen och pepparkakorna klara


       Lilla jul och första advent står för dörren och här får den så gärna anlända för kransen är gjord och pepparkakorna bakade. Ja även utebelysningen är på plats. Vet att el skall sparas men i denna mörka tid sparar jag hellre på en lampa i något rum inomhus än den njutbara utebelysningen.

      Kransen i all enkelhet men tror det är åldersbetingat det där att det blir bara mindre och mindre prydnad på den. Förr skulle det vara rätt mycket krims krams men visst är den fin med bara granris och rosett.

     Jag är så otroligt nöjd att pepparkakorna blev bakade i dag. Drog mig för någon bakning alls men till sist så tog jag tag i det hela. Det är ju så himla ljuvlig doft när man bakar pepparkakor. Andra njuter ju också av doften från julskinkan i ugnen men eftersom jag inte gillar någon julskinka så är nog pepparkaksdoften den som ger mig julkänsla.
     Dessutom hade jag två såna här grabbar hos oss någon timme i dag. Rätt tuffa killar ser det ut som men väl så goa bakom masken.

     På lördag är det julmarknader lite överallt. Jag tänker vika den dagen just för någon sådan. säljer inte mera på utemarknader men det är också njutbart att få vandra runt, kanske hitta någon julklapp och dricka en värmande glögg. Tror att detta kan bli en bra dag.

                Trevlig lilla jul till er alla och ha det så mysigt det bara går. Vi ses. 
 

Inga kommentarer: