tisdag 26 oktober 2010

Bildväv

I dag besökte jag en väninna som jag inte träffat så ofta. Det är ett nöje att få se vad hon håller på med och riktigt intressant kan det vara inför julen för hon har alltid lite speciella projekt på gång.
Vanligtvis har hon en tanke bakom det hon gör och speciellt julklapparna som hon brukar göra till sina vuxna barn. Jag har själv en gång fått från henne en knypplad ljusmanchett och den sätter jag stort värde på för jag vet att där finns en god tanke bakom.
Även denna dag kom min kamera med så med hennes tillåtelse vill jag visa hennes bildväv. Hennes barndomsminnen är invävd i dessa bilder så jag tycker de är helt fantastiska.




Som jag redan skrev så har hon alltid en tanke med sina alster, så även denna bild på tre blommor och en knopp som är deras barn.
Här avslutar jag för denna gång och säger till er alla: på återseende. Ha en skön kväll.

5 kommentarer:

annika sa...

Mmmm...det var en fin berättelse som hon gjort. En del är så påhittiga och kan få ut det.
Ha det bra i snön
annika

Nette Cecilia sa...

Kreativitet på hög nivå,kram Nette

Lisbet sa...

Riktigt fina bildvävar.
Man vill ju så gärna ha en :)
Ha det så bra!

Black Iris sa...

Hej och tack för kommentaren hos mig!
Här hos dig spritter det av kreativitet ser jag. Bildvävar så fina och den gardinspetsen skulle jag allt vilja ha beskrivningen på t.ex.

Kram Maidi

Rose Garden Malevik sa...

Fint :)
Håkan