tisdag 22 mars 2011

Lite av varje

Hej på Er
I det här inlägget kommer inte att finnas någon röd tråd för här lär det bara bli lite av varje.
Eftersom jag var in till min syster förra veckan och hon har väldigt många fina handarbeten som hon gjort så kan jag ju inte låta bli att fota det som mina ögon råkar falla på när jag är där.
Just nu virkar hon en pläd till sin dotter som hon skall ha tvärs över deras säng. Snygga o neutrala färger så visst kan den bli fin som styling till deras sovrum.
Hon har visst broderat många dukar men eftersom den här råkade finnas framme så passade jag på att fota även den.
Prinsesstårta och pepparkakor virkade jag själv till lillflickan efter att hon fick ett litet kök och är ivrig att bjuda på kaffe. Prinsesstårtan den är stoppad med vadd och pepparkakorna har jag stärkt i sockervatten.
För en tid sedan skrev jag om att måla skyltar med text men se det har stannat på helft. Eftersom min man börjat att sätta nya paneltak i hela huset så kom jag mig för att röja en del då några skåp ändå måste lyftas bort. Tyvärr kan man ju inte samla på allt så det är bäst att både slänga och sätta till loppis när man befinner sig på det humöret.
Tack för alla snälla kommentarer och ni skall ha en bra vecka. Vi ses igen snart.

6 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Det verkar vara väldigt inne att virka mormors rutorna :)
Fina färger och blir säkert snyggt som pläd.
Själv har jag börjat på en också, får se om det blir en filt till dockan eller ngt större ;)
Ha en trevlig kväll! /Bea

Vform sa...

Hej!
Oj så fint ni virkat din syster och du :)
Jag kan tänka mej hur ni har det i huset med byggandet!
Vi har och haft det likadant ... men är nu på slutrakan, hoppas jag! (Brukar blir mer o mer)
Då först kan jag börja med "mitt" eget hobby ;)
Finfin vecka!

Nette Cecilia sa...

Gillade duken med dom blå blommorna

Anita Tørmoen sa...

Pleddet hun hekler på blir sikkert flott. Så fint kakefat du har dekket nå:)

Unknown sa...

vad duktiga ni är att handarbeta!
mormors ruta filten blir säkert fin, härliga nyanser i rutorna!

susanne

Annelis hantverk sa...

Ååh så vackra handarbeten!
Ha en fin dag!