torsdag 10 mars 2011

Måla eller så frön?

Vet ej om jag fått vårkänning eller varför jag är så målarsugen nu som jag inte varit på länge. Känner precis att jag vill måla några motiv men jag tvekar trots allt. Vanligen när man sätter sig för att måla så "fastnar" man rätt länge och det är ju inte alltid så bra. En bra grej är ju annars att ha äggklockan att ringa en gång i halvtimmen för att komma ihåg att röra på sig. Tror nog att det först och främst blir att fylla lagret med textskyltar till gammaldagstorget i sommar trots allt.
Det här skrinet målade jag för ett antal år sen när jag även målade korgar. Det är ju väldigt roligt att få göra olika motiv.
Allt går ju i trender och just nu är ju dessa väldigt passande i vår inredning med nytt o nött.
Som ni ser så är ju även frö på tapeten.
Tror bestämt att jag inte är riktigt klok som köpt en hel hög med frö och jag som skall ha så lite som möjligt i min odling. Till saken hör att jag befann mig vid Kodin Terra i Kokkola och där såldes 6st fröpåsar för 2e. Hoppas nu att det mera var odlingsintresset som gav sig till känna och inte bara den billiga lappen. Nu blir det nog så att jag skall försöka truga lite på sonhustrun eller min syster, några frön från varje påse kan jag ju behålla själv.
Grönsaker skulle jag gärna odla massor av men även de skall skötas om för att ge skörd.
I dag är här vått och plaskigt men det är väl bäst att även det rör på sig för vi har ju minsann haft vinter så det förslår. Ha en skön kväll.
Välkommen igen alla besökare. Vi ses.

2 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Så vackert du målat! Ja jag tänkte väl det med så mycket frön...hinner du rensa och sköta!
Ha en bra dag!

Anita Tørmoen sa...

Fint skrin. Dine skilt er flotte, og kommer sikkert til og selge bra. Deilig med masse frø - nå kan våren komme:)