lördag 12 mars 2011

Öppna Landskap

Tycker att denna text passar väldigt bra i nuläget när man får se alla tråkiheterna från Japan. När man ser vilket elände naturkatastrofer ställer till med så får man bara konstatera att vi har det väldigt lungt här i Norden. Svårt att tänka sig in i en riktig jordbävning och dess elände men redan det att man skulle bli helt instängd nånstans eller mista alla anhöriga det måste vara fruktansvärt.
Den här bonaden sydde jag för några år sen och den hänger på vår köksvägg. Jag gillar texten för jag tycker den passar så väl in på vidderna på kala fjäll och den naturen är jag stormförtjust i.
Nu har de redan sjungit första sången i melodifestivalen så nu får jag bråttom att parkera mig framför TVn. Ha en skön lördagkväll. Vi ses.

4 kommentarer:

Bea sa...

Ja, man kan inte annat än tycka, att det är fasansfullt det som hänt! Alla familjer som splittrats, hela den förstörda omgivningen...HEMSKT! Hoppas det finns en tröst någonstans för de drabbade!

Kram /Bea

Nette Cecilia sa...

Ja ,vi får vara glada att det är bara snö vi fått i detta öppna landskap. Kram Nette

Annelis hantverk sa...

Ja visst är det hemskt allt som händer i världen och så nära det kommer oss i våra TV-soffor! Jättefin väggbonad!
Ha en fin dag!

annika sa...

Verkligen fin bonad! Jag gillar de där handsydda. Min mamma sydde några.
Usch så hemskt det är i Japan. Har en kusin till barnen som igår tog sig därifrån vidare till New Zealand.
Kram
annika