söndag 1 januari 2023

Början på 2023


     2022 förbi och här kommer en liten återblick.

     Nästan som om inget normalt hänt under halva första delen av detta år. Kanske beror det på att allt elände med krig och pandemi genomsyrade alla trevligheter. Antagligen fanns en del små trevligheter då också men verkar som om det i så fall svissat förbi bara. Tar fram några enstaka bilder som jag njöt mycket av, det positiva behöver ju också komma fram i denna oroliga tid.

          Börjar vid midsommarafton som avnjöts vid Bostören och en sen tripp med lilla pärlan ut på öppet hav. Jag verkligen älskar denna bild där syster yngre och jag sitter uppflugen på berget på Öuran. Ni vet att om vi skall ut med lilla pärlan på böljan den blå då krävs det att vädret är lungt. Kunde aldrig tro att vädergudarna kunde bjuda på så fint väder en midsommarafton.


       Midsommardagen startade vår Norgeresa som var ren njutning från början till slut. Ni har redan sett och läst om detta så jag går inte närmare in på nu. Bilden här är från norr om Saariselkä, alltså i Finland

    På väg mot Mehamn, den finaste väg med vackra vyer jag någonsin sett.

     Här sitter min äkta hälft i Mehamn och säkert hoppas att jag inte får napp för då kan han råka ut för fiskrensning. Kan nämna att han inte råkade ut för någon rensning.
     Tänka sig att kunna fricampa lite här och där ut i det fria, just detta älskade jag allra mest. Vilken njutning att vakna på morgonen och kunna ta frukost mitt ut i periferin. Tackar o bockar för det härliga vädret annars hade det inte gått att frukosta ute så här.

      Det var ca 28-30 + så tänka sig att syster yngre och jag tog ett dopp i det iskalla vattnet och vi överlevde. Ja inget tvivel om att hon inte skulle överleva men jag den frusna och stela klarade även detta. Riktigt skönt efteråt vill jag säga.

                                                                    Njutning i gungan.




       Alla möjliga bär fanns denna sommar. Jordgubbar, hjortron, blåbär, hallon, dessutom körsbär, plommon men dock inte äppel. Masken tog äpplena detta år.



      Här får syster yngre agera modell men det var vår "lillebror" som lärde oss vad bottenmete är denna dag

     Denna bild borde visats i början eftersom det var i maj men slänger in den här till sist
. Här fick nämligen jag och min man inblick i strömmingsmete vid Replotbron av "lillbror" som är en riktig hejare på fiske. Riktigt intressant men jag är nog aningen för bekväm för att hålla på som han gör.

     Nyåret firades i Pensala denna gång så tack G-L o B för trevlig kväll.

Så vill jag säga hjärtligt tack för att ni ännu läser min blogg. När jag började blogga tyckte jag att jag hade så mycket att bjuda på i hantverksväg men tiden går och allt förändras. Påminner om att jag bloggar för min egen del för att jag tycker det är roligt men även hoppas att den ger er läsare en liten gnutta av något intressant. Således sporadiskt med inläggen numera så de kommer när jag har lust att skriva.
 Hjärtligt tack till er alla besökare, det betyder mycket att ni kikar in. Gott Nytt År till er alla. Vi ses.


Inga kommentarer: