måndag 23 januari 2023

Pussel o promenad

          Pussel nr 2 blev klart. Hade tänkt mig att spara det till senare men det var så himla roligt med så många detaljer att det gick av bara farten. 

      Gissar att det där bokläsandet strandar i stället denna vinter men hoppas ännu att jag kommer till skott även med det. Med ålderns rätt så unnar jag mig just det som är roligt och då får det mindre roliga stå över.
     En del nödvändigheter får vi ju alla mana oss till att avverka och så var det ju nog med min promenad i dag. Vädret var inte så vackert som på övre bilden.

      Dagens väder såg ut så här och det passar sig egentligen inte på våra bräddgrader att ån öppnar upp i januari men känns nästan ändå som ett vårtecken om än jag vet att den med all säkerhet fryser åter.

      
       Nu efter den livsviktiga motionen så känns det bra mycket bättre att sätta sig till pysselbordet och klippa till små lappar som jag smyckar ut mina hantverk med.
       För flera år sen gjorde jag dessa själv på datorn. Vet inte hur himla mycket tid det tog men envis som synden var jag denna gång, jag skulle klara av det och yes till sist blev jag nöjd. Som tur är så har jag sparat några papper med olika texter så jag har bara att kopiera numera.  De skall sen klistras på dem jag nu skall klippa till. Ni vet en småpysslare "prackar" med allt.
            Skön vecka till er alla, vi ses.

       



2 kommentarer:

Evy sa...

Jag vet precis hur det är, kul göra egna etiketter. Nu har jag en ny stämpel med min logga. visar den på bloggen snart. Hälsningar Evy

Evas Pyssel sa...

Även jag har en egen stämpel. Den stämplar jag alltid mina kort med och ibland även andra alster.Det går ju bra med lappar som du har också ,tror att jag gjorde likadant för länge sedan.
Ålder, nä det talar vi inte om som förr. Såg ett inslag på Nyhetsmorgon med Amelia Adamo idag. Det borde alla äldre se. Det gav verken hopp när det gäller synen på oss som har några år "på nacken".
Ha det fint. Kram Eva