torsdag 19 januari 2023

Vilken röra


     Så kan det bli när man sätter sig till målarbordet och drar fram alla små mönster, schabloner, färger och annat. I förra inlägget nämnde jag om att det är lovikkavantarna som är grejen nu och så är det ju egentligen. Efter att jag skrivit så kom tankarna att jag åtminstone borde få till några motiv för att sen måla när lusten kommer.

       Att måla på fri hand är både roligt och går snabbare än att skissa motivet först men ibland känns det bäst att göra motivet på förhand. Eftersom jag bara målar ibland så känns penseln ovan och då skissar jag först och efter ett tag är det dock roligast att måla på fri hand.

 
            Tog en mjukstart med att måla blommor i går kväll men tror bestämt att resten får vänta till senare. Början är ju avklarad i alla fall.

       Nu står fjolårsamaryllisarna i full blom. Tänkte köpa mig en tulpanbukett i dag men visst måste jag njuta fullt ut först av dessa ståtliga blommor.  Skön kväll till er alla, vi ses.

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Vilka amaryllisar. De är verkligen pampiga. Har en jag med. Tänkte tulpaner idag när vi handlade , men det blev bortglömt. Kanske ödet. Än är det amaryllis man ska njuta av.
Ha det gott. Kram Eva