söndag 29 januari 2023

Intressant kurs

         Det här med finesser på telefon är ju inte det lättaste för oss äldre tycker jag. Jag gillar ju att ta foton och är helt nöjd med mina kamera som finns i telefonen. Det här med att sen redigera foton kunde jag inget om därav  nappade jag när det kom en två kvällars kurs här i MI. 

      Ena kvällen fick vi ladda ner en app och testa att redigera några bilder och så himla roligt detta var. Man kan ju få till en hel del speciellt med bilderna bara man vågar testa. Visar några bilder som både tagits och sen redigerats i all hast. 

         Gillar denna min amaryllisbild som gav en lite mystisk känsla, dock lite väl mörk.

                         Den vita amaryllisen som fick lite mörkt över sig ska ge drama.

 
                                                  Helt vanlig tulpanbild men med dålig skärpa.


                                                         Ändrat bild i grunge.

                                                           Ändrad bild i drama.

                                                                   Ändrad bild i vintage.

          Valde att återge färgförändringarna här men finns ju mycket mer man kan redigera på Snapseed.

         Andra kvällen fick vi lära en del om att filma och redigera med telefonen. Visst fastnade en liten del även om detta men jag var nog mest intresserad av att redigera vanliga foton. Nyfikenheten är nog det bästa hjälpmedlet att lära sig något tror jag. Det man är riktigt intresserad av så fastnar bäst. Så nöjd att jag kom iväg på den kursen, sen är det ju en annan sak hur mycket kunskapen sen blir använd hm, hm.
          En solskenspromenad blev det visst i dag men hann inte ända hem innan solen igen gått bakom molnen. Ny vecka och nya möjligheter så ha det gott alla som kikar in, vi ses igen en annan dag.


Inga kommentarer: