onsdag 4 januari 2023

Fixa till ljus

Vad gör man när ljusen inte finns att köpa i rätt färg? Jo man fixar till dem själv.
 
För ett antal år sen letade jag i affärer efter bolljus. Tycker att just bolljus passar så utmärkt i mina Iittala ljustakar. Just då var antagligen inte bolljus nämnvärt intressant eftersom endast röda o vita fanns att köpa och jag hade tänkt mig att rosa skulle passa på sin plats. Fann på råd så jag köpte vita ljus och smälte ett par stumpar av några gamla rosa ljus. Vände ljuset upp och ner och hällde försiktigt på lite rosa massa. Blev helt nöjd och länge fick de stå som prydnad till dess att de blev instoppade i ett skåp. 

Ibland när man letar efter något så finner man även en del annat. Så blev det med dessa ljus, nu får dom åter stå som prydnad ett tag till dess att jag kommer på att avnjuta dem som en brinnande mysfaktor.
En gammal grej alltså men kändes som ny igen.
Ha det gott, vi ses.




Inga kommentarer: