söndag 8 januari 2023

Strandat på "lovikkavantar"

        Kände mig så sugen på  att sticka annat smått efter lovikkavantarna fram till julen men det gick inget videre. Det blev något par torgvantar, ett par sockor och några grattiskort sen var jag fast på lovikka igen.

      Den stora tjusningen med dem är att göra mönstret bara som det faller mig in. Aningen spännande då att se hur de blir.
    Tyckte att dessa olika färger tilltalade mig bra just nu mörkgrå-gul-vit och ljusgrå-petrol-vit men ack så förtjust jag själv blev i de mörkgråa-gul-vit. Alltid en smaksak det där och tack och lov tycker vi alla olika.

     Jag har själv gjort beskrivningen  till storleken  och garneringen blir sen som den blir. Skrev in storleksmönstret på datorn till mig själv ifall det råkar gå för länge mellan stickningarna så är det gott att ha beskrivning att falla tillbaka på.

      Söndag eftermiddag och jag borde ta en promenad men tror det blir en lat söndag (skyller på att det är vilodagen) trots att pensionärer kan nästan ha vilodag varje dag om man så vill. Blir nog att jag parkerar mig en liten stund i soffan med stickningen sen får vi se om någon energi puffar på att jag ska gå ut.
      Allt gott till er besökare, vi ses.


Inga kommentarer: