fredag 3 februari 2023

Tröja på tröja och loppisutflykt

       Ja tröja på tröja men åååå så fina de alla är. Det är syster yngre som är en hejare på att få till dessa. Hon hade denna fina tröja på sig i tisdagsf när de var hit  men här ville hon bara visa tröjan, inte sig själv. 

     Då de hade ärende till Jakobstad och jag bor där nära så fick förstås jag besök denna dag. Efter kaffet beslöt vi att göra dagen i Kokkola. Det blev strosande på loppisar och mat vid Kungs Kitschen som står för så god mat tycker vi.

    Vet egentligen inte vad vi letar på loppisar men det är en njutning att ströva runt, allt är ju rätt billigt ifall man fastnar för något.

    Om jag fastnade för något? Jo det gjorde jag, 4 st kaffemuggar i rätt storlek så jag var rätt nöjd när vi åkte hem. Efteråt blev det någon timme med stickning igen hos oss. Jo  syster yngre fortsatte på ännu en tröja och jag satt ju där med mina torgvantar men mådde prima även med det. En rätt enkel dag kan blir hur lyckad som helst om det vill sig.  Skön helg till er alla, vi ses.





 

Inga kommentarer: